fredag 16 januari 2015

Lära mig TA: Affär 1, min första trade


Har skaffat ett nytt ISK konto på avanza. Målet är att lära mig TA och jag satte in 5 000 som lekpengar. Till en början ska jag försöka handla uteslutande med OMX30. Kommer testa med 15 i hävstång för att kunna handla med små summor och att kunna göra små vinster utan att courtaget tar allt.

Produkt:
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/446757/bull-omx-x15-sg

Taktik:
När momentumet är under -2 och börjar plan ut, köp när AWSM blir "grön". Följ sedan med fram till den första röda kolumnen syns och momentumet tappar fart. Köp enbart bull.

Anat som talade för köpet:
1: Den horisontella linjen nedanför hade jag placerat ut sedan tidigare. OMX30 hade studsat runt den nivån tidigare idag (09:01 och 11:44).
2: Den uppåtgående stödlinjen på bilden hade sedan tidigare 3 stöd-punkter(se bild nedan).




köp sälj courtage vinst/förlust         resultat
4024 4092 20,29 47,71 1,19%

tid på marknaden: 13,09->13.18

Kom gärna med kommentarer om något är felaktigt, om jag tänker fel eller om ni har andra tips som kan göra denna (min första test-taktik) bättre.

1 kommentar:

  1. Kan du förklara mer hur detta funkar ?

    Är ganska novice på detta.

    SvaraRadera